Tytuł projektu:
Electric crane w. 2: zastosowanie zasilania elektrycznego układu dźwignicy żurawia samochodowego
Beneficjent: Mariusz Suwalski ARTON
Partner 1: Danuta Suwalska ARTON
Partner 2: "MIKOŚ-BUDOWNICTWO" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wartość projektu: 8 965 009,64 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 3 754 285,64 zł
Cele Projektu:
Główny Cel:
Celem głównym projektu jest rozwój i wdrożenie innowacyjnej technologii, której koncepcja i potencjalne obszary zastosowania zostały zidentyfikowane przez Lidera i Partnerów projektu. Projekt zakłada eksplorację i weryfikację założeń technologicznych związanych z opracowaniem i wdrożeniem do eksploatacji zasilania elektrycznego dźwignicy żurawia samochodowego.
Cele szczegółowe
Weryfikacja Technologiczna:
•Przeprowadzenie badań i analiz w celu potwierdzenia założeń technologicznych.
•Przygotowanie rozwiązania funkcjonalnego, testy sprawności
•Rozwój i testowanie prototypu w warunkach kontrolowanych i rzeczywistych.
Analiza Rynku:
•Zidentyfikowanie potencjalnych obszarów zastosowania technologii.
•Analiza konkurencyjności i atrakcyjności rozwiązania dla odbiorców.
•Analiza rozwiązań dotyczących możliwości zastosowania know-how w zakresie pracy urządzenia w warunkach szczególnych tj: teren o wysokiej urbanizacji i zagęszczeniu infrastruktury technicznej, prac na obszarach zamkniętych.
Rozwój i Wdrożenie:
•Planowanie i realizacja etapów prac wdrożeniowych.
•Wyznaczenie kluczowych elementów rozwoju prac i zasobów niezbędnych do realizacji projektu.
•Opracowanie własnego know-how modernizacji.
•Uzyskanie uzgodnienia modernizacji jako własnej technologii.
Badanie rynku:
•Przeprowadzenie analizy finansowej projektu, uwzględniającej różne scenariusze przychodów i kosztów operacyjnych.
•Analiza dojrzałości technologicznej rozwiązania oraz możliwości komercjalizacji na obecnym rynku.
•Opis rynku budowlanego oraz sposób komercjalizacji usługi opartej o nową usługę: usługi dźwigowe realizowane przez dźwignicę elektryczną.
•Wpływ regulacji dotyczących urządzeń budowlanych wynikających ze stanu obecnego i przyszłego prawodawstwa.
Efekty Projektu:
Efektem projektu jest opracowanie własnego know-how pozwalającego na zastosowanie zasilania elektrycznego jednostek transportu bliskiego: żurawi samochodowych.
Opracowano dokument wdrożeniowy, przygotowano plan modernizacji rozwiązań dla żurawi samochodowych. Potwierdzono modernizacje i uzyskano dopuszczenia do eksploatacji.
Zdjęcie
1: testy wszystkich ruchów żurawia: obrotu, podnoszenia ramienia, wciągarki
liny, teleskopowania wysięgnika.
Zdjęcie
2: wykonywanie usługi – montaż silosu
Zdjęcie
3: wykonywanie usługi – certyfikacja trawersu przy obciążeniu 70 ton.
Zdjęcie 4: test maksymalnego wysunięcia wysięgnika a
następnie uzyskanie maksymalnego parametru: 1000 kg na 54 metrach od osi obrotu.